- Kazališta i predstave
- Muzeji i izložbe
- Glazba i ples
- Igra i kreativnost
- Filmovi i crtići
- Knjige i priče
- Izleti i putovanja
- Sport i rekreacija
- Životinje i priroda
- Posebna događanja
Pretraživanje
Želim primati obavijesti Klinfo.hr portala
Anketa
Vjerujete li da će naša djeca doista bolje živjeti od nas?
Objavljeno 01.06.2010 u 12:17:34
Toplina i bliskost su model za uspješnu vezu
Bliski odnos s majkom utječe na kvalitetu ljubavne veze kasnije u životu
Kako i koliko se dobro djeca slažu s roditeljima u tinejdžerskoj dobi, određuje kvalitetu njihove veze jedno desetljeće kasnije, sugerira nova studija. Blizak odnos s majkom u ranim adolescentskim godinama, povezan je s boljom kvalitetom romantičnih veza u 20-tim godinama.
"Odnos roditelja s djecom iznimno je važan jer preko njega razvijamo sposobnost za održavanje uspješnih veza kao odrasli, a roditelji nam pružaju taj model", izjavila je voditeljica istraživanja Constance Gager sa Montclair State Universityja u New Jerseyju. "Ako djeca ne osjećaju bliskost s roditeljima vjerojatno neće po tom modelu kreirati te pozitivne aspekte vezanosti kada dođu u odraslu dob".
Istraživanje je pokazalo da jačanje veza na relaciji roditelj-dijete nakon što tinejdžer prijeđe 14. godinu, nema neki utjecaj na romantične veze djeteta u odrasloj dobi. Možda je to zato što je tada već kasno za neki značajniji utjecaj, kazala je dr. Gager: "Adolescenti su već gotovo formirane ličnosti s 14 godina i roditelji više nemaju toliko utjecaja".
Majčina toplina
U istraživanju je sudjelovalo oko 7.000 oženjenih parova iz SAD-a. Još davne 1992. do 1994. godine majke, očevi i djeca starosti od 10 do 17 godina bili su ispitani o njihovim međusobnim odnosima.
Pitanja su se odnosila na ocjenjivanje topline i bliskosti u vezama, a preko tvrdnji poput "Lako mi je smijati se i zabavljati sa svojim roditeljem/djetetom" ili "Osjećam se napeto kada sam sa svojim roditeljem/djetetom".
Deset godina kasnije, od 2001. do 2004. godine djeca su imala između 20 i 27 godina i pristupila su anketi o osobama s kojima su u romantičnoj vezi. Odgovarali su na pitanja o zadovoljstvu u vezi i količini konflikata s partnerom ili partnericom.
Rezultati su pokazali da je samo majčin opis odnosa s djetetom mogao predvidjeti kako će se to dijete slagati u ozbiljnoj vezi u svojim 20-tima. Osobito ona djeca koja su imala topao i bliski odnos s majkom, kasnije su opisivala svoje veze kao ispunjavajuće i zadovoljavajuće s manje konflikata.
Iako su očevi više uključeni u odgoj i odrastanje djece posljednjih desetljeća, istraživanje je pokazalo da to nije dovoljno da utječe na prirodu veza djece u odraslijoj dobi.
(JK, Izvor: LiveScience.com)
Istraživanje je pokazalo da jačanje veza na relaciji roditelj-dijete nakon što tinejdžer prijeđe 14. godinu, nema neki utjecaj na romantične veze djeteta u odrasloj dobi. Možda je to zato što je tada već kasno za neki značajniji utjecaj, kazala je dr. Gager: "Adolescenti su već gotovo formirane ličnosti s 14 godina i roditelji više nemaju toliko utjecaja".
Majčina toplina
U istraživanju je sudjelovalo oko 7.000 oženjenih parova iz SAD-a. Još davne 1992. do 1994. godine majke, očevi i djeca starosti od 10 do 17 godina bili su ispitani o njihovim međusobnim odnosima.
Pitanja su se odnosila na ocjenjivanje topline i bliskosti u vezama, a preko tvrdnji poput "Lako mi je smijati se i zabavljati sa svojim roditeljem/djetetom" ili "Osjećam se napeto kada sam sa svojim roditeljem/djetetom".
Deset godina kasnije, od 2001. do 2004. godine djeca su imala između 20 i 27 godina i pristupila su anketi o osobama s kojima su u romantičnoj vezi. Odgovarali su na pitanja o zadovoljstvu u vezi i količini konflikata s partnerom ili partnericom.
Rezultati su pokazali da je samo majčin opis odnosa s djetetom mogao predvidjeti kako će se to dijete slagati u ozbiljnoj vezi u svojim 20-tima. Osobito ona djeca koja su imala topao i bliski odnos s majkom, kasnije su opisivala svoje veze kao ispunjavajuće i zadovoljavajuće s manje konflikata.
Iako su očevi više uključeni u odgoj i odrastanje djece posljednjih desetljeća, istraživanje je pokazalo da to nije dovoljno da utječe na prirodu veza djece u odraslijoj dobi.
(JK, Izvor: LiveScience.com)
Zagreb: Kušajte veganska jela i sudjelujte u vege radionici kuhanja
Kako bi najavili ZeGeVege festival održivog življenja Prijatelji životinja organiziraju zanimljivu vege r... OpširnijeDokumentarac ‘Tata Mata od formata’
Prvi broj elektroničkog časopisa Civilno društvo donosi najavu serije dokumentaraca o odgovornom roditelj... OpširnijeHAK poziva vozače na oprezniju vožnju osobito u blizini škola
Početak nove školske godine je znak vozačima na povećani oprez u vožnji jer će se u prometu naći i ve... Opširnije
Suprotnosti se ne privlače: Biramo partnere slične sebi
Suprotno vjerovanjima, partneri ne postaju sve sličniji kako godine braka prola...Opširnije
Predstavljamo: OCEANOLOGIJA - Istinita priča o putovanju Nautilusa
Jeste li ikada poželjeli ukrcati se u podmornicu i istraživati podmorje? Ocean...Opširnije
Znanstvena potvrda korisnosti soka od brusnica pri upalama mokraćnih puteva
Do sada se smatralo da je vjerovanje da sok od brusnice može spriječiti upale ...Opširnije
Nevjerojatno! Program koji pogađa vaše misli!
Draga djeco, otkrili smo jednu nevjerojatnu stranicu koja će vas ostaviti bez r...Opširnije
Pogledajte kako su djeca stvarala Čudesni automobil
U sklopu projekta "Zemlja bez granica" koji se provodio proteklih dana u Osije...Opširnije
Imaju li i vaša djeca previše igračaka?
Do treće godine djeca se već vežu uz neki brand. Bilo da je to Spužva Bob, T...Opširnije
Natječaj za sve škole: INA nagrađuje najbolje ekološke projekte
U povodu nove školske godine i Međunarodne godine mladih, a s ciljem potican...Opširnije






















