KLINFO na Facebooku-u KLINFO klub

Dječji Sajam

Anketa

Vjerujete li da će naša djeca doista bolje živjeti od nas?
Ne. Bit će im puno gore i teže
Vjerojatno ne. Situacija se neće popraviti
Bit će im isto kao i nama
Bit će im ipak malo bolje
Da. Živjet će bolje i kvalitetnije


HRABRI TELEFON

CNZD

KLINFO VIDI WEB TOP 100 - pobjednik kategorije
KLINFO.hr
Objavljeno 28.06.2010 u 10:42:27
Manje piju djeca čiji su roditelji stroži

Stil odgoja utječe na naviku opijanja kod tinejdžera

Stil odgoja utječe na naviku opijanja kod tinejdžera
Nedavno istraživanje među zagrebačkim osnovnoškolcima i srednjoškolcima koje je proveo Zavod za javno zdravstvo "Dr. Andrija Štampar" pokazalo je da mladi u Hrvatskoj počinju piti s 14 godina, prvu cigaretu zapale s 12, a prvi joint s 15 godina. Drugačije nije ni u drugim razvijenim zemljama, pa se jedno istraživanje pozabavilo uzrocima težeg opijanja među djecom i mladima.
Termin "binge drinking" ili opijanje, opisuje se kao konzumiranje pet ili više alkoholnih pića u vrlo kratkom periodu, a najčešće ga prakticiraju tinejdžeri i mladi. Istraživači iz grupe Brigham Young University scholars otkrili su da se tinejdžeri čiji su roditelji popustljivi i blagi više opijaju nego mladi čiji su roditelji stroži ali puni podrške za druge aktivnosti.

Time su navike mladih direktno dovedene u vezu sa stilom odgoja i srušen je mit da su djeca autoritativnih roditelja buntovnija i sklonija delikventnim oblicima ponašanja.

Znanstvenici su izdvojili četiri stila odgoja:

- autoritativni - kada roditelji inzistiraju na disciplini i nadgledaju djecu, ali istovremeno im pružaju toplinu i podršku
- autoritarni - kada roditelji imaju potrebu kontrolirati djecu, ali im ne pružaju dovoljno nježnosti i poticaja
- popustljivi - kada roditelji pružaju pregršt nježnosti, topline i podrške, ali ne traže odgovornost od djece
- zanemarujući - kada roditelji ne pokazuju dovoljno brige i osjećaja, ne traže odgovornost i nemaju potrebu kontrolirati i disciplinirati djecu.

Oko 5.000 djece starosti od 12 do 19 godina ispitano je još 1997. godine o navikama konzumiranja alkohola i odnosu s roditeljima. Rezultati su pokazali da:

- tinejdžeri koji su najmanje pili, odnos s roditeljima opisali su kao topao i pun odgovornosti
- tinejdžeri koji su odnos roditelja prema njima opisivali kao popustljiv i topao, pili su tri puta više od vršnjaka
- oni koji su odnos opisivali kao autoritaran, u kojem ima pun kontrole, ali manje osjećaja, pili su dva puta više od vršnjaka.

Roditelji nemaju previše utjecaja na to hoće li djeca probati alkohol, ali imaju itekakav utjecaj na naviku opijanja, kazao je dr. Stephen Bahr.

Razdoblje adolescencije je vrijeme tranzicije iz dječje u odraslu dob, pa roditelji često imaju problema u snalaženju u novim situacijama. Iako vršnjaci imaju sve veći utjecaj na dijete, nije istina da roditelji nemaju nikakav utjecaj, kažu znanstvenici.

Ne svodi se sve samo na kontroliranje njihova ponašanja, već u zbližavanju s tinejdžerom kako bi se od djeteta saznalo kako provodi vrijeme izvan doma.

(JK, Izvor: webmd.com)

Mladi roditelji podložniji su depresiji

Mnogi roditelji proživljavaju neki oblik depresije tijekom prvih 12 godina života djeteta, a pod najvećim... Opširnije

Suprotnosti se ne privlače: Biramo partnere slične sebi

Suprotno vjerovanjima, partneri ne postaju sve sličniji kako godine braka prolaze. Čini se kako brakovi us... Opširnije

Zlostavljanje među djevojčicama

Djevojčice su preslatke i simpatične, svi ćemo se složiti. No isto se tako moramo složiti da ponekad mo... Opširnije
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Dokumentarac ‘Tata Mata od formata’

Prvi broj elektroničkog časopisa Civilno društvo donosi najavu serije dokumen...
Opširnije

Osmisli naziv za bojanku i osvoji nagradu

Dragi naši mali i veliki čitatelji, molimo vas za pomoć. Nakon "Bonton bojan...
Opširnije

Što je sindrom kompjuterskog vida?

Sindrom kompjuterskog vida medicinsko je stanje povezano s našom ovisnošću o ...
Opširnije

Nevjerojatno! Program koji pogađa vaše misli!

Draga djeco, otkrili smo jednu nevjerojatnu stranicu koja će vas ostaviti bez r...
Opširnije

Pogledajte kako su djeca stvarala Čudesni automobil

U sklopu projekta "Zemlja bez granica" koji se provodio proteklih dana u Osije...
Opširnije

Imaju li i vaša djeca previše igračaka?

Do treće godine djeca se već vežu uz neki brand. Bilo da je to Spužva Bob, T...
Opširnije

Natječaj za zdravu pitku vodu u školama

I ove školske godine 2010/2011., u sklopu Armalovog fonda, Mariborska ljevaonic...
Opširnije