Cool je biti štreber!

Odrasta li vaš klinac pod etiketom štrebera ili super cool predvodnika, ima veze s time koliko ste vi bili popularni kao dijete u školi.

498c56cfaf99f

Tako barem tvrdi Marybeth Hicks, autorica knjige "Kako odgajati štrebere".

Kako navodi u knjizi, roditelji koji su bili popularni kao djeca, a sada su predani tome da odgoje malu kopiju sebe, često djeci daju puni pristup takozvanoj "kulturi cool stvari". Bivši štreberi pak svojoj djeci često ograničavaju pristup trendovima i novotarijama koje nemaju nikakvu stvarnu vrijednost. Hicks, majka četvero djece, za sebe kaže da je u potpunosti zadovoljna što odgaja male štrebere, jer cool je biti štreber. Štreber ne znači biti zaostao, budalast ili neprilagođen.

"Štreberi su originalni, entuzijastični i vrlo sposobni mali ljudi", kaže Hicks. Oni vole posjećivati muzeje, gledati povijesne dokumentarce i družiti se sa bakom i djedom. Nisu priljepljeni za YouTube, Facebook ili iTunes. Empatični su, puni znanja i često vrlo snalažljivi u raznim životnim situacijama. Uspjeh u školi daje im samopouzdanje, a predanost radu uči ih disciplini i odgovornosti. Ukoliko vam ovo zvuči poput djeteta kakvog bi i sami željeli imati, nikad nije kasno usmjeriti njegov odgoj na prave stvari. Prave stvari zasigurno nisu materijalizam, opsjednutost medijima, ciničnost i bahatost.

Biti popularan, danas više ne znači biti lijep ili dobar sportaš, već biti uvučen u stanje koje Marybeth Hicks naziva - pseudo osjećaj odraslosti potican od strane potrošačkog društva. Drugim riječima, odjeća, igračke, uređaji, sve je to dio želje u djece da zadovolje standarde koje im nameću mediji. Što veća izloženost svijetu odraslih te oštro nadmetanje među djecom, stvari su koje vode do popularnosti.  

Kako bi svoje dijete usmjerili na prave stvari, bilo bi dobro da ponovno uspostavite svoj autoritet, savjetuje Hicks, i to na način da ne tolerirate drske ispade i postavite određene granice. Cilj je odvratiti djecu od stvari i situacija koja nisu primjerena njihovoj dobi. "Djeca bi trebala ostati djeca i ne treba ih poticati da mudruju o stvarima za koje su premladi i koja im ne trebaju", dodaje Hicks. Neki od savjeta koje i sama primjenjuje su: stavljanje veta na kupnju baš svake stvari koju dijete poželi čak i ako ste izloženi beskrajnom moljakanju, zabrana gledanja programa koji nisu primjereni njihovoj dobi i označena kao takva u TV programu te reduciranje Internet chatova, slanja SMS-ova i razgovora preko mobitela u svako doba dana. Naravno, bilo bi poželjno da i sami roditelji promijene svoje navike i budu dobar primjer.