Djevojčice sve ranije postaju svjesne svojega tijela

Prosječna dob u kojoj djevojčice postaju svjesne svojega tijela sve je manja, potvrđuje istraživanje Yahoo Health-a, provedeno na 1993 tinejdžerice i odrasle osobe u dobi od 13 do 64 godine.

Djevojčica_Pixabay

Prosječna dob u kojoj djevojčice postaju svjesne svojega tijela sve je manja, potvrđuje istraživanje Yahoo Health-a, provedeno na 1993 tinejdžerice i odrasle osobe u dobi od 13 do 64 godine Djevojke su se prisjetile perioda u kojemu su prvi put počele osvješćivati vlastito tijelo i osjećati stid.

Iako su prosječne Amerikanke stid prvi put osjetile u dobi od 13 ili 14 godina, mlađe generacije, odnosno djevojke od 13 do 17 godina, prvi stid zbog vlastitoga izgleda osjetile su već u devetoj i desetoj godini.

Mediji i društvene mreže najveći uzročnici stida kod djevojčica

Očekivano, najveći se razlozi ovakvog pomicanja granice, kriju u sve većem utjecaju medija i društvenih mreža. Djevojčice su svakodnevno izložene iskrivljenim idealnima ljepote, a medijska nepismenost i nemogućnost samostalnog i kritičkog filtriranja informacija vodi u kriva uvjerenja.

Čak 60% mladih Amerikanki koje su sudjelovale u istraživanju, navodi kako je za stid od vlastitoga tijela odgovorna okolina, a ponajviše prijateljice iz škole koje su komentirale njihov izgled.

Djevojke koje ne navode vršnjake kao najveći utjecaj na svijest o vlastitome tijelu, spominju roditelje i njihov negativan utjecaj na vlastitu percepciju. Ispitanice čiji su roditelji imali iskrivljenu sliku vlastitoga izgleda, u budućnosti razvijaju ili izrazito pozitivan ili negativan stav prema svojemu tijelu.

Djeca moraju postati svjesna manipulacije kojoj su izložena

Istraživači Yahoo Health-a svjesni su da su djevojčice od najranije dobi izložene snažnim utjecajima medija koji nerijetko manipuliraju djecom i stvaraju lažnu sliku stvarnosti na koju djeca pristaju.

Djevojčice koje su pretjerano usmjerene ka vlastitom izgledu, sklonije su različitim poremećajima prehrane te isprobavanju dijeta i preparata za mršavljenje.

Roditelj je dužan dijete naučiti medijskoj pismenosti i ne dozvoliti da manipulacija proizvođača i nerealna slika sudionika popularne industrije obuzme dijete.

S djetetom je potrebno sjesti i, za vrijeme propagandno programa, iskomentirati eventualne štetne čimbenike koji ga mogu zbuniti i uvjeriti ga u neistinu. Također, dijete oponaša ono što vidi pa ako je odgajano u obitelji u kojoj vlada zdravo prihvaćanje sebe i svojih nesavršenosti, vjerojatnije je da će izrasti u samopouzdanu osobu koja se ne stidi svojega tijela.