Nova školska godina - nova pravila upisa u srednje škole

Ako ste roditelj osmaša ili osmaš koji najesen kreće u srednju školu, ove informacije itekako će vas zanimati. Prema novoj Odluci o elementima i kriterijima za izbor kandidata za upis u I.

535f95715ec41

razred srednje škole u školskoj godini 2014./2015. ukida se većina dosadašnjih dodatnih bodova te se potpuno ukida bodovni prag. Razlog tome je preporuka pravobraniteljice za djecu i Ustavnog suda koji smatraju da bi sva djeca trebala imati jednake mogućnosti prilikom upisa u srednju školu.

Pohađanje glazbene i plesne škole, izvanškolske sportske aktivnosti, učenje drugog jezika kao izbornog ili učenje klasičnog jezika neće donositi dodatne bodove.

Formiran je i jedinstveni popis zdravstvenih kontraindikacija koji sprečava različite kriterije, posebno u slučajevima učenika sa zdravstvenim poteškoćama koji će, umjesto dva boda, sada dobivati samo bod.

Ukida se minimalni bodovni prag, mijenja se broj programa koji učenici mogu prijaviti prilikom upisa (od prijašnjih deset, sada mogu prijaviti šest programa), ukida se izravan upis za djecu stopostotnih vojnih i civilnih ratnih invalida, ukida se izravan upis učenika u obrtničke škole ako su im roditelji obrtnici struke koju žele upisati, te se pooštruju kriteriji za upis djece koja su dio osnovnoškolskog obrazovanja proveli u inozemstvu.

No, ima i dobrih vijesti za otprilike 170 učenika. Učenici koji su osvojili 1., 2. ili 3. mjesto na natjecanjima znanja u 5., 6., 7. ili 8. razredu osnovne škole imati će izravan upis u srednju školu.

Što se tiče kreiranja kriterija za upis, kao i do sada, gledat će se prosjek svih zaključenih ocjena posljednja četiri razreda osnovnih škola i zaključne ocjene iz šest obaveznih nastavnih predmeta za posljednja dva razreda osnovne škole. Novitet je da će škole od sljedeće školske godine samostalno moći odrediti jedan od šest nastavnih predmeta čija će se zaključna ocjena tražiti za upis.

Ova će odluka izazvati mnoge negativne komentare, ali isto tako će spriječiti diskriminaciju učenika koji se zbog različitih utjecaja nisu imali prilike baviti aktivnostima koje su donosile dodatne bodove. Učenici će se na ovaj način izjednačiti, a težina će se staviti na znanje, ocjene, sposobnosti i trud.

Prošle školske godine, od upisanih 46.854 učenika, čak njih 70 posto dobilo je dodatne bodove na temelju različitih aktivnosti i dostignuća. Samo 43 učenika tj. 0.25 posto dobila su dodatne bodove za prva mjesta na natjecanjima znanja.

Ministar Jovanović ističe kako ove promjene neće ugroziti učenike da upiše željenu srednju školu, ali će spriječiti manipulaciju bodovima pri upisima.