Brbljava Crvenkapica djecu uči kako se s krivoga vratiti na pravi put

Najpoznatiju klasičnu bajku na svijetu, postavljaju kazališta diljem zemlje i makar se čini kako dalje od bakinih "velikih očiju" i "strašnih zuba" ne možemo, svaki se redatelj potrudi iskopati nešto inovativno u omiljenoj dječjoj bajci i osuvremeniti je za dječji ili lutkarski teatar

Crvenkapa_ZKL

.

Crvenkapica Zagrebačkog kazališta lutaka zadržala je klasičan stil, ali s ponekim suvremenim dodatkom koji Crvenkapicu uspješno približava vrtićancima, predškolcima i školarcima koji vukove i šumske životinje nešto češće sreću na ekranima nego u stvarnim šumama.

Vuk Crvenkapicu mami preko ekrana

Kako osvježiti svima znani tekst izazov je s kojim se redatelj Leo Katunarić uspješno suočio pa je, uz pokoji novi lik, Crvenkapici dao nešto snažniji karakter djevojčice koja jako voli pričati i pomalo gnjaviti sve oko sebe. Crvenkapica je izrazito znatiželjna djevojčica koja želi istražiti baš sve što joj padne na um pa se tako vrlo brzo hvata za priču lukavog vuka i skreće na pogrešan put.

Vuk ovaj put nije iskakao iz grmova već se Crvenkapici neko vrijeme obraćao putem televizijskog ekrana, mameći je na svoj prepoznatljiv šarm. Nije čudo da je redatelj odabrao baš taj način budući da su djeca u neprestanom kontaktu s medijima.

Crvenkapica se tako navlači na zabavan song iz vučje emisije te ga pjevuši na putu do bake. Utjecaj klasičnih i novih medija jak je čemu svjedoči i kontroverzna televizijska kampanja za pravilno konzumiranje medijskih sadržaja među maloljetnicima.

Osim televizije, koja u ovom slučaju prikazuje negativan utjecaj tehnologije na najmlađe, redatelj komentira kako je upotreba rengena u predstavi prikaz pozitivne strane tehnološkog razloga i suvremene medicine pa tako u sceni u kojoj vuk guta baku i Crvekapicu, imamo priliku vidjeti zanimljiv razgovor unutar vučjeg trbuha, pomoću rengena.

I krivi put je pravi put

Crvenkapičina radoznalost dovodi je u opasnu situaciju, a iako su je majka i životinjski prijatelji pokušavali uvjeriti kako je skretanje s puta opasno i sa sobom nosi posljedice, čini se kako ih djevojčica nije htjela poslušati. Upravo je zato Crvenkapica svevremena priča, a ZKL-ova obrada uočila je bitne značajke ovog klasika.

Iako je doživjela neugodno iskustvo skrenuvši na krivi put, postavlja se pitanje je li to zaista pogrešan odabir. Kako djetetu objasniti opasnost, pustolovinu, ljubav, bol ako emocije i situacije neće samo iskusiti i osvjestiti.

Crvenkapica, baš kao i svako dijete koje kreće na put u svijet s jedne strane ima podršku i brigu najmilijih koji je navigiraju na pravi put, ali i vlastite želje, ambicije i snove koji se ponekad krše s vjerovanjima bližnjih i odvode je na sasvim suprotan put, onaj koji mora prijeći kako bi živjela, proživljavala i bila ono što jest.

Crvenkapica uči svoju lekciju i prihvaća činjenicu da da nam se svima događa da skrećemo s puta, ali ukoliko to na vrijeme prihvatimo, gotovo se uvijek imamo priliku vratiti. Baš zato, svaki naizgled pogrešan put, ponekad je prečica za onaj pravi, put zdravog odrastanja, sazrijevanja i prihvaćanja života. U tome leži Crvenkapičina ljepota i pouka.

Vesna Balabanić, prepoznatljiv lik ZKL-a, osmislila je zabavne i karakterne lutke koje djeluju unutar velike i pokretne scenografije koja spaja klasičnu šumu sa suvremenim izazovima televizije i moderne tehnologije.

Redatelj je osmislio i edukativne songove koji će djeci lako ostati u sjećanju, a roditelji će se nasmijati i na pokoju pošalicu namjenjenu upravo odraslijoj publici.

Posebnu pažnju svakako plijene neobičan vuk kojemu je život udahnuo Janko Popović Volarić kao i šašavi zec koji Crvenkapicu prati na putu u šumu, a oživio ga je Boris Mirković.

Naša ocjena: 4/5

Dob: 3+

Glume: Matija Prskalo, Janko Popović Volarić, Boris Mirković, Andrea Baković, Mira Bosanac, Maja Nekić, Branko Smiljanić.

Dramaturginja: Željka Udovičić Pleština

Redatelj: Leo Katunarić