Dječak (3,5) ne može složiti rečenicu od pet riječi

Pozdrav! Imam sina starog 3,5 godine. On je jako pametno, veselo i razigrano dijete. Obožava svoje vršnjake i s potpunom sigurnošću mogu reći da je "glavni u ekipi".

shutterstock_1735801265.jpg

On se uklapa u svako društvo, ne samo sa djecom koju svakodnevno viđa, nego stupa u kontakt i s ostalima. Zna puno toga, zna sam jesti, tražiti sok ili vodu, paliti tv ili kompjutor, voli crtati i pisati, jako se lako zaigra i sam, zna imena svih ukućana i svojih prijatelja, zna odgovarati na jednostavna pitanja kad ga pitam kako si? Jesi li gladan? Uvijek kad mu nešto dam ili donesem kaže hvala mama, pita me jesi dobro mama, ujutro kada se budimo on viče budi se mama, kaže laku noć mama, idemo papati tete (paštete), kad ga pitam kako mu se zove baka, deda, mama, tata, striko, zna odgovarati na to, zna brojati do deset. Razlog zašto sam Vam poslala pitanje je govor. On, ja bih rekla, priča po kriterijima koje navodite za djete od 2-3 godine, međutim on ima 3,5 i po tome odstupa od govora svojih vršnjaka koji već tečno pričaju materinjim jezikom tj hrvatskim.. On jako puno priča no kad treba reći neku malo složeniju rečenicu s možda 4-5 riječi on ju nekako brblja na svom jeziku koju na žalost nekad ne razumijem pa mi dođe neugodno u društvu kad ga ni drugi ne razumiju. Htjela bih Vas zamoliti za neki savjet što bi mi mogli preporučiti i savjetovati. Hvala. LK

Poštovana mama,

po nekim opće prihvaćenim normama dijete u dobi između treće i četvrte godine trebalo bi koristiti rečenicu od 3-4 riječi, postavljati pitanja kada i zašto, i prepričavati kratke priče. Međutim svako je dijete različito i ove norme primjenjuju se na otprilike 75% djece urednog razvoja, što znači da postoji još otprilike 25% djece koja ne zadovoljavaju ove norme, a također su urednog razvoja. Ono što bi moglo biti zabrinjavajuće jest ako ga okolina ne razumije. Savjetujem Vas da razgovarate s djetetom o svemu što radite te ga potičete da razgovara o onome što on radi. Za vrijeme čitanja slikovnica postavljajte pitanja koja će zahtijevati jednostavniji odgovor i pitanja koja zahtijevaju dulji odgovor, i sl.

Ukoliko ne uočavate govorno-jezični napredak kod svog djeteta ili je on vrlo usporen savjetujem Vas da napravite logopedsku procjenu kako bi Vam logoped, nakon što vidi dijete, mogao dati konkretnije savjete.

Stella Rožman, prof. logoped

Kabinet Korneo