Vodili smo je na procjenu kod psihologa (nosi dnevnu pelenu, ima kroničnu opstipaciju), dobili smo savjet da je ne forsiramo sljedećih nekoliko mjeseci te smo upućeni kod logopeda. Problem je u njenom razumijevanju i dvosmjernoj komunikaciji. Fond riječi je više nego dobar za uzrast, prepoznaje i imenuje predmete, razumije naloge i izvršava ih, no međutim na pitanja reagira tako što u najvećem broju slučajeva ponovi pitanje, nakon čega ne odgovori ili odgovori neadekvatno. Također, drugi problem je što sebi govori u trećem licu jednine, što smo počeli ispravljati, to je zbunjuje pa više ne zna tko je "ja", tko je "ti", na koga se odnosi "meni" ili "tebi" i sl. Kad je ispravimo kad kaže "Hoće mlijeko" i mi joj na to kažemo reci: "Ja hoću mlijeko", ona to lijepo ponovi. Govor se počeo razvijati kasnije, ali se primijeti napredak u odnosu na raniji period. Kod logopeda ide dva puta tjedno uz svakodnevni rad kod kuće. Kakva su Vaša iskustva u radu, hoće li do škole sustići vršnjake i postoji li još nešto što možemo učiniti za njen razvoj? Unaprijed hvala!
Poštovana,
dijagnoza usporenog govorno-jezičnog razvoja obuhvaća širok spektar teškoća koje se unutar nje javljaju. Upravo zbog toga je vrlo teško prognozirati brzinu napretka i brzinu kojom će dijete sustizati svoje vršnjake. Napredak svakog djeteta ovisi o puno faktora i vrlo je individualan. Svakako je jako dobro što je djevojčica uključena u logopedsku terapiju i što je napredak vidljiv. Iz Vašeg pitanja vidim kako i kod kuće puno radite s djevojčicom i to je jako važno. Nastavite uporno i strpljivo vježbati i tada nema sumnje u to da će uspjeh izostati.
Ukoliko ste zadovoljni napretkom djeteta i stručnjakom koji s njom radi tada vjerujemo kako su terapije u koje je djevojčica uključena dovoljne i kako nema potrebe za uključenjem dodatnih stručnjaka i terapija. Svakako ostanite u kontaktu sa psihologom.
Stela Horvat, mag.rehab.educ.