Poštovana,
iz Vašeg pitanja nismo dobili dovoljno informacija koje bi nam pomogle u davanju konkretnijeg odgovora. Teškoće koje opisujete svoju podlogu mogu imati u različitim područjima djetetova razvoja. No, ono što svakako možete učiniti je sljedeće:
- dijete mora imati stalni radni kutak koji će omogućiti učenje u mirnim uvjetima
- radni stol morao bi biti dalje od prozora kako dijete ne bi odlutalo pogledom kroz prozor
- radni bi stol morao biti uredan sa samo jednom tekom ili knjigom na njemu, bez dodatnih sadržaja koji bi mogli ometati pažnju.
- vanjske izvore podražaja, poput glazbe, zvukova s televizije ili buke koju proizvode drugi članovi obitelji treba svesti na minimum
- u radu na školskim zadacima djetetu je potrebna rutina, struktura i predvidivost
- ako je dijete nakon škole umorno, potreban mu je odmor kako bi se ponovno moglo koncentrirati
- između rada na različitim predmetima potrebno je napraviti pauzu od 10 minuta i omogućiti neki oblik kretanja
- gradivo je potrebno podijeliti na manje segmente, bez nevažnih detalja
- dobro je izmjenjivati zadatke: teške, lake, zabavne i dosadne
- što češće igrajte igre koje će pomoći u treniranju pažnje (razne društvene igre, puzzle, memory, . . . )
- čitanje prije spavanja trebalo bi postati ritual. Čitanje jako trenira pažnju. Ukoliko dijete ne čita tečno izmjenjujte se u čitanju, ili mu vi čitajte glasno
- kompjuterske igrice svedite na minimum
Pazite da dijete poštuje vaše dogovore, ali i da sami budete dosljedni. Pouzdanost i dosljednost važni su čimbenici koji sprečavaju stres, čak i ako na početku izazivaju određenu napetost.
Uspoređujte djetetova postignuća s njegovim prethodnim rezultatima, a nikako s rezultatima druge djece ili braće.
Ne zaboravite pohvaliti svaki djetetov uspjeh!
Ukoliko dijete postiže značajno slabiji školski uspjeh nego što bi trebalo u odnosu na njegove sposobnosti savjetujemo Vam da obavite procjenu djeteta kod defektologa ili psihologa i na taj način dobijete ciljane smjernice za daljnji rad.
Stela Horvat, mag.rehab.educ.