Smatram da je dijete zrelo za polazak u školu uz druge faktore koji tome idu u prilog, dok psiholog smatra suprotno. Što učiniti?

Poštovani, dječak koji je rođen sredinom siječnja napunio je 6 godina, fizički razvijen, primjereno za tu dob, samostalan i uredan glede oblačenja, osnovne higijene i osnovnih potreba.

shutterstock_1735801265.jpg

Pliva, vozi bicikl. Poznaje sva slova i ima jako dobro razvijene predčitalačke vještine, a čita i kraće riječi. Broji do 20, računa do 10 bez greške (na prste). Pohađa uredno vrtić i tete su zadovoljne njegovim radom s radnim listićima. Karakterno je jako tvrdoglav i prgav iako se odlično slaže s vršnjacima. Prije nekoliko dana je bio na testiranju za školu u odsustvu psihologa koji nas je naknadno pozvao na razgovor te nam uvidom u test sugerirao odgodu polaska u prvi razred. Grafomotorika odrađena zadovoljavajuće, ali zadaci vidne percepcije jako loši. Zadatke takvog tipa najviše voli raditi kod kuće i radi ih bez greške kao i zadatke računanja koji su također podbačeni na testiranju. Defektologica je zaključila da je na testiranju bio povučen i sramežljiv, a u kasnijem razgovoru s njim da odgovara prosječnom djetetu. Psiholog smatra da će ukoliko odbijemo predloženu odgodu njemu biti jako težak polazak u školu i da ćemo morati jako puno s njim raditi, citiram "gurati" jer po testu je još nezreo za školske obveze. Oprostite na podužem tekstu, zanima me što nam je činiti? On želi ići u školu, već duže vrijeme pričamo o tome, ima i prijatelje koji idu s njim. Najgore od svega bilo bi mu objasniti da bi bilo možda bolje da krene u školu iduće godine i vratiti se korak unatrag. Dolazimo iz malog mjesta gdje iduću godinu nitko od susjeda ne bi išao s njim u školu. Unaprijed hvala. Lijep pozdrav

Poštovana,

spremnost za školu sastoji se od više faktora koji se procjenjuju na upisima u školu.

Više možete čitati u našem članku:

http://www.ordinacija.hr/budi-sretan/sretno-dijete/predskolci-vrijeme-je-za-pripremu/

Kada upisna komisija sugerira odgodu upisa to znaći da procjenjuje da neki segment razvoja potreban za polazak u školu nije dovoljno razvijen. Tada dijete ima dodatnu godinu dana da emocionalno sazrije i razvoje sve potrebne vještine i znanja za uspješan polazak u školu.

Vi navodite mnoga znanja i vještine koje Vaše dijete ima dobro razvijeno, dok se spominje emocionalna nezrelost i prostorna percepcija kao segmenti razvoja koji kasne.

Prostorna percepcija je jako važna u mnogim školskim zadacima i dijete se s njom susreće svakodnevno. Od poimanja sebe u prostoru do organizacije u knjizi i na papiru, prepisivanju s ploče i sl. Emocionalna zrelost važan je preduvjet za savjesno preuzimanje školskih obaveza i zadataka, za poštivanje i slijeđenje pravila grupe, za nošenje sa stanjima frustracije i eventualnim neuspjehom.

Razumijem i Vašu želju da dijete krene u školu sa svojim vršnjacima. Treba pametno promisliti i procijeniti što je za dijete najbolje uzevši u obzir odstupanja zbog kojih se sugerira odgoda i emocionalne privrženosti grupi budućih prvašića. Pri tom vodite računa da odluku kakvu donesete ne možete mijenjati. Stoga sugeriram da popričate sa psihologom i defektologom, iznesete im svoju zabrinutost i probate donijeti svi zajedno odluku najbolju za dijete.

Nataša Čičin-Šain, prof. defektologKabinet Korneo