Teškoće jezičnog razumijevanja i teškoće u komunikaciji kod 3,5-godišnjeg dječaka

Poštovani, majka sam 3,5 godišnjeg dječaka koji ima dijagnozu teškoće jezičnog razumijevanja i teškoće u komunikaciji.

shutterstock_1735801265.jpg

S tri godine sam ga odvela prvi puta logopedu, budući da mu je govor bio ograničen samo na mama, tata i cvilio je i negodovao kada nešto želi reći. Od prvog posjeta logopedu do sada Luka je napredovao, znači govori što želi npr. kaže "idemo šetati, idemo van", hoće jesti, kakati, igrati se, ako želi neku igračku kaže koju itd. Zna sva slova, broji do 30, a prepoznaje brojeve do 300. Brzo pamti pjesmice i kada pjevamo, ako ja stanem on nastavi. Crtiće smo mu ograničili, a kada ih gleda oponaša što rade i govore likova u crtiću. Igra mu je smislena, imamo vlakiće na magnetiće, složi ih i vozi, isto tako autiće, slaže kockice u toranj, igra se dodavanja s loptom, spušta se niz tobogan, ljulja se, voli se klackati itd. Od 01.09. kreće u vrtić i tamo će imati logopedsku i defektološku terapiju 1 x tjedno. Bili smo i na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu u Zagrebu, u kabinetu za ranu komunikaciju gdje nam je isključen autizam i utvrđeno je da Luka kasni u govorno-jezičnom razvoju u odnosu na vršnjake. Ono što mene brine je npr. kada ga pitam nešto što on razumije dobijem odgovor, a ono što ne razumije ponavlja za mnom. Ima li to ponavljanje svrhu učenja govora i razumijevanja ili je to zbog nečeg drugog? Unaprijed hvala, lijep pozdrav

Poštovana,

s obzirom da se radi o vrlo konkretnom pitanju kod dijagnoze koja zahvaća vrlo široko područje teško mi je dati Vam precizan odgovor na ovo pitanje. Budući da dijete ima dijagnozu kašnjenja u govorno - jezičnom razvoju onda prvenstveno sve ovisi o tome koliko je kašnjenje u pitanju. Ukoliko je ono veće, ponavljanje rečenica u svrhu učenja jezika prihvatljivo je u dobi od dvije do dvije i pol godine. Ukoliko se radi o manjem zaostajanju postoji mnogo razloga zbog kojih dijete ponavlja za modelom pitanje na koje ne zna odgovor ili pitanja koje nije u potpunosti razumjelo. U takvim situacijama najbolje je djetetu postaviti isto pitanje, ali na pojednostavljen način, koristeći kraće i njemu razumljive rečenice ili mu pomoći dodatnim podpitanjima i objašnjenjima.

Stella Rožman, prof. logoped

Kabinet Korneo